Sunday, December 27, 2009

Jõulud läbi

Nii, täna on 27.detsember.
Olen jõudnud Tartusse tagasi. Jõulud said läbi. Teate, need jõulud olid mu parimad... No tegelt ma mõtlen 24. detsembrit ainult... Hommikul äratas Kadri kõne, mis kohe andis teada, et tulevad toredad jõulud, eksole Kadri? Peale seda, kui olime lauataga hommikust söönud läksime Taagepera vanaema juurde. Sinna jõudes oli vanaemal tuju halb ja onul ka suht nadi tuju. Mõtlesin, mis ma mõtlesin, aga välja mõtlesin kuidas vanaemal tuju heaks teha( ja endal ka muidugi). Ütlesin siis vanaemale, et teeme nii, et võtame selle Jägermeistri kapsit välja ja paneme paar surakat, et äkki hakkab parem. Ja kui me olime mõlemad kaks pitsi ära pannud, läks Mammi nii rõõmsaks ja saimegi juttu aetud. Ja eks see jõulunaps ole....mul hakkas ka ilgelt pähe need kaks laksu... Tädi Riina oli muidugi see, kes pidi "jõulurõõmu" ära rikkuma... Pidurdas mind natukene...aga selle eest olen ma natukene tänulik, sest põhjus miks me vanaema juurde läksime, oli see, et pidime talle uue antenni katusele panema. No ja mina siis oma kahe pitsi jägermaistriga olin ainuke kes sinna redeli otsa läks sellisel külmal jõulu laupäeval. Kusjuures, ma ise ka natukene kartsin, kui seal redeli otsas seisin ja püüdsin külmade näppudega seda antenni sinna kinnitada. Kõige rohkem vist kartis tegelikult Endel, sest ta pakkus ennast sinna redeli otsa minemiseks:) Aga noh, saime selle antenni sinna ikkagi õnnelikult üles.
Ja siis tule parim osa nendest jõuludest. Kell hakkas lähenema 14.00. See tähendas seda, et Endel ja Riina pidid minema hakkama ja meie vanaemaga jäime kahekesi koju. Riina ja Endel läksid kirikusse. Mingi jõulu jumalateenistus või kuidas seda kutsutaksegi(see on jällegi asi mis mind närvi ajab, ma räägin selle loo lõpuni, siis ma võin teile selle kirikuvärgi kohta veel ühe ägeda loo rääkida.)
Nii siis, Riina ja Endel läksid ära. Minul muidugi oli juba hull-hea tuju sees ja hakkasin seda pudelit tühjendama.... Vanaema enam ei tahtnud, temal oli juba jalg pehme. Mina kui hea lapselaps panin ta ilusti tooli peale istuma ja ajasime juttu. Mingi hetk, kui ma olin enam-vähem võimetu mingit peenet tööd tegema, ütles vanaema mulle, et nüüd peame kuuse tuppa tooma. Kuusk oli muidugi enda jalasisse panemata. See tähendas seda, et mina pidin hakkama peenet tööd tegema. No mis seal ikka...ma olin juba ennast meistriks joonud ja selhetkel oleks ükskõik mis tööga hakkama saanud... enda arust muidugi. Okei, kuusk oli toas, jalg oli ka toas. Tiit oli juba õnneks mõned väiksed lipid ka teinud, millega ma sain selle kuuse ära stabiliseerida niiöelda. Algul vaatasin, et kurat, ei saa ikka ise hakkama. Aga natukene pusitud(10 minutit), sain enam-vähem kuuse sirgu seisma. No see raske töö pidi lõppema sellega, et ma valasin endale veel ühe pitsi jäägrit. Mmmm...mõnus jook jõululaupäeval võtta! Okei, kuusk on sirgu ja enamvähem korralikult kinnitatud. Siis ma pidin ta veel ära ka kaunistama. Teate, ma pole päris mitu aastat seda teinud. Võin vist öelda, et päris kümme aastat. Kui ma seda seal ehtisin, vat see tõi küll jõulumaitse suhu. Võtsin veel ühe jäägri pitsi, loputasin jõulud alla. Panin veel need katkised pirnid sinna külge. Mõned ainult põlesid. Väga ilus oli ikkagi. Ja siis panin mingi 78. aastal tehtud vastikud ja koledad jõuluehted kuusele. Ka need olid kohe väga ilusad ja sobisid sinna imehästi. Nüüd saigi kuusk valmis... Selleks hetkeks olin ma väsinud. Viskasin pikali ja jäin magama. Ärkasin sellepeale, et Tiit oli kirikust tagasi ja karjus minu peale, Et ma ennast püsti ajaks ja minema hakkaks.
Sellega minu jõulud läbi saidki, parimad jõulud üle pika aja. No ja pärast Ritsus saime veel mõned kingid, mis nagu ma arvasin, olid kõvasti ülepingutatud, aga väga sheffid ikkagi, nii et ma pean ikkagi teid kõiki tänama. Panen siia kõigi nimed ka siis ritta, keda tervitada tahaks: Riina, Endel, Ema, Isa, Triinu, Peeter, Trini-Li, Teedu, Kristiina, Rait, Maarja, ritsu vanaema ja taage vanaema. Ja soovilooks oleks....Kukerpillid-Rahvaloendaja,Vist oli see õige pealkiri.
Head vana-aasta lõppu teile!

No comments:

Post a Comment